Selasa, 6 November 2012

Dakwaan Hina Sultan Johor: Kenyataan Ketua Pemuda PAS dan Ketua Angkatan Muda Keadilan


 

Ahmad Abd Jalil, yang ditahan lewat malam Jumaat lalu kerana didakwa menghina Sultan Johor dalam Facebook, telah dibebaskan semalam (Isnin) tetapi kemudian ditangkap semula di bawah tuduhan yang berbeza.

Peguamnya Fadiah Nadwa Fitri berkata penangkapan kedua Ahmad itu adalah satu bentuk "ugutan dan penyalahgunaan proses mahkamah".

Beliau berkata Ahmad pada mulanya dihadapkan ke mahkamah majistret Johor Baru selepas ditahan reman selama tiga hari di bawah Akta Hasutan ekoran pos di laman rangkaian sosial itu yang didakwa telah menyinggung baginda sultan.

Berikut pula kenyataan bersama Ketua Pemuda PAS Pusat Al Fadihil Ustaz Tuan Sheikh Nasruddin Hassan Tantawi Al Haj Serban Besaq Bakui dan Ketua Angkatan Muda Keadilan Saudari Shamsul Iskandar Tak Yakin berkenaan yang dikatakan salah guna kuasa oleh polis dalam kes ini:-




















Eh! Eh! Senyap... Sengap saja....!!! Depa dok garu kurap di pungkok. Teloq depa pulak dah tersentap masuk dalam perut! Mulut ternganga tapi suara tak keluaq... 

Lagu ni kalu, Sheikh Tantawi kena pakai "ABAYA" dan "PURDAH"... Saudari Shamsul Iskandar pulak pakai "MINI SKIRT" dengan "BLAUS" lah pulak!

Kalau tanya aku pulak "Apa komen Encik Lee Copper?" Aku jawab ringkas dan padat "No komen". Aku pun takut jugak nak cakap lebih-lebih. Kesian kat aku!

1 ulasan:

  1. Komen apa pun tak guna, Hj!

    Ni kes polis dah buat repot... eh! Gua silap (dengar)/ tulih ker? TAK... tu la realitinya.

    Kes 'Bayangan tuhan' susah mau cilita la. Kita tengok saja dulu!

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.