Khamis, 7 Mac 2013

Lahat Datu: Pungkok Zahid Hamidi & Hishamudin Berulat Di KL

Aku peliklah kat Malaysia ni. Kalau ada pilihanraya kecik atau PRK, Menteri-menteri dan timbalan menteri mesti pi berkampong di dalam kawasan PRK tersebut. Macam-macam cara depa buat untuk pi dan dok free di tempat PRK dengan belanja kerajaan.

Yang paling aku ingat, Samy Velu pi dudok berminggu-minggu sampai pungkok berakaq masa PRK Lunas sampai siap kata dia akan dudok teruih di Lunas jika BN kalah. Podah paria punya hindu! Tak dan habih buang undi dia dah belah balik KL. BN kalah, dia buat muka toya! Haram jadah punya hindu

Tapi bila bumi Malaysia diceroboh oleh tentera asing iaitu tentera Raja Sulu yang tak berdaulat, menteri-menteri yang terlibat tak dak sorang pun yang pi tidoq berkampong di Lahat Datu, Semporna atau Tawau. 

Utamanya menteri yang jaga keselamatan dan pertahanan negara iaitu Zah Head Hamidi dan Sham Husin. Sorang Menteri Pertahanan dan sorang lagi Menteri Dalam Negeri. Cakap depa kalau gempaq pembangkang macam rimau. Sham Husin siap boleh julang keris. 

Tapi bila timbui kes pencerobohan nampak depa menikus. Macam peribahasa dalam filem Tamil "rimau yang mengaum sudah tukar jadi kucing yang mengiau". Hah hah hah hah hah memang kena kat depa dua ekoq ni. Tak boleh harap!

Patutnya Zah Head dan Sham Husin tunggu di Lahat Datu. Tok sah balik ke Tanah Melayu lagi tak selesai Operasi Daulat. Tapi depa dua ekoq ni palat. Pungkok berulat di KL.

Kesian rakyat Malaysia ada macam ni punya menteri kabinet yang jaga keselamatan dan pertahanan negara. Kesian! Kalau tak tukaq kerajaan mapuihlah. Kalau BN perintah lepaaih PRU13 dan depa dua ekoq pegang jawatan yang sama aku tak tau apa nak jadi.

Boleh jadi saki baki tentera Gerakan Aceh Merdeka akan mendarat di Batu Feringgi dan Teluk Bahang, Penang. Kemudian Tentera Pembebasan Patani masuk Pengkalan Hulu, Perak dan Pengkalan Kuboq, Kelantan. Lepaih tu Indon dari Tanjong Pinang, Riau mendarat di Kukup, Pontian. 

Masa tu aku jangka Zah Head terkencing dalam seluaq dan Sham Husin terberak cirit dalam kain pelikat!

NONE
Zah Head & Sham

1 ulasan:

  1. Hang buat lawak alaa mat oiiii. Kak sham tu kan banyak kerja, kena fahamkan la. Abe head pulak tak boleh gi sbb enjin Kapar terbang dah hilang kannn.

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.