Selasa, 24 November 2009

Tok Guru Nik Aziz Perlu Bersihkan Kerajaan PAS Kelantan

Demi kelangsungan dan nama baik PAS dan dirinya sendiri sebagai Menteri Besar, Tok Guru Nik Aziz telah mengarahkan Menantunya letak jawatan CEO PMBK. Ini ciri pemimpin yang hebat dan cool. Dia boleh dengar pandangan orang dan dia tahu apa yang baik dan apa yang buruk pada PAS dan Kerajaan PAS Kelantan.

Bercerita tentang Kerajaan PAS di Kelantan aku fikir Tok Guru perlu mengambil langkah yang lebih drastik. Beliau perlu membuat pembersihan dalam Kerajaan PAS Kelantan. Selain Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan (EXCO) banyak juga jawatan-jawatan lantikan politik dalam kerajaan yang kadang-kadang jadi 'redundant" hanya kerana hendak jaga hati dan bagi pendapatan pada mereka saja.

Tok Guru perlu meneliti setiap seorang barisan Exco. Bagaimana prestasi mereka, apakah mereka lebih berpolitik dari menjalankan tugas hakiki, adakah mereka terlibat dengan komplot-komplot tertentu, dengan siapa mereka bercampur, bagaimana jabatan di bawah seliaan mereka berfungsi dan pelbagai persoalan lagi.

Selepas meneliti dan mengkaji bolehlah Tok Guru ke istana dan singkirkan sapa-sapa yang patut disingkir dan lantik yang dikira boleh bekerja untuk Rakyat Kelantan bukan yang bekerja untuk diri sendiri atau kelompok sendiri atau parti sendiripun jika bertentangan dengan kehendak Rakyat Kelantan.

Di samping itu lain-lain pegawai-pegawai lantikan politik dalam Kerajaan PAS Kelantan perlu juga dirombak. Tutup agensi yang tidak berguna dan hanya jadi tempat pemimpin PAS bekerja untuk sara diri. Suruh mereka pergi cari kerja sendiri, berniaga dll. Bukan tugas kerajaan bagi mereka makan. Kalau mereka marah... itu tandanya mereka bukan pejuang PAS!!!

Tok Guru juga perlu ambil perhatian!! Seteru utama PAS Kelantan iaitu UMNO Kelantan sekarang diterajui oleh Mustafa Mohammad. Dia nyaris membikin sejarah dalam PRU11 yang lalu. Kali ini dalam PRU13 dia tentu ada caranya lebih-lebih lagi UMNO diketuai Najib Razak.

Wajib diingat Najib Razak bukan Abdullah Badawi. Dia lebih cerdik dan lebih brutal dari Dollah Badawi. Tahap brutal Najib ni tak memang tak boleh digambarkan apa yang akan dilakukannya.
Kebrutalan Najib ini menyebabkan dia boleh melakukan apa saja yang dia suka.

Jika Tok Guru membuat pembersihan dan korbankan apa yang patut dikorbankan, Insyaallah dalam PRU13, PAS di Kelantan tetap unggul.

2 ulasan:

  1. tok guru boleh buat korban di MPKB-BRI..yang kononnya menjaga ketuanan bandaraya islam...busuknya kohong menusuk alam.

    BalasPadam
  2. Salam tuan blog, tolong siarkan,

    KISAH KEZALIMAN DAN PENYELEWEGAN DI MPKB-BRI , KOTA BHARU, KELANTAN

    Salam, Saya mewakili kawan saya, seorang pekerja kelas (“hamba abdi”) kelas bawahan di MPKB-BRI .. Majlis Perbandaran Kota Bharu- Bandaraya Islam”.

    Disuruh kerja overtime tapi tanpa gaji..

    Sungguh kasihan saya melihat kesengsaraan kawan saya dan keluarganya akibat Penyelewengan pihak atasan (pihak pengurusan) MPKB-BRI…KONONYA SERAMBI MEKAH…BANDARAYA ISLAM.

    UNTUK MAKLUMAN PEMBACA, KAWAN SAYA INI TIDAK MISS PANGKAH PAS DAN BUAT KERJA2 BANTU PAS (TANPA UPAH) SEWAKTU SEMUA PILIHANRAYA UMUM/KECIL.

    INIKAH MODEL MAJLIS BANDARAYA UNTUK NEGERI PAKATAN RAKYAT ???

    Senarai kezaliman MPKB-BRI kepada kami :

    1. Kami diarahkan buat kerja lebih masa (OVERTIME) tanpa dibayar gaji. Kami hanya diberi cuti gentian…INI AMATLAH ZALIM DNA KEJAM.

    2. Pihak atasan MPKB-BRI pergi melancong “melencong” beramai-ramai ke luar negara seperti Dubai, Belanda, Australia dan lain-lain atas alas an “Lawatan Sambil Belajar”TETAPI TIDAK MAMPU BAYAR GAJI OVERTIME PEKERJA KELAS BAWAHAN MPKB-BRI.. hanya 1 benda sahaja perubahan yang ada di MPKB-BRI.iaitu pensrukturan system jalan raya / aliran trafik di MPKB-BRI.

    3. MPKB-BRI SUDAH PAPA KEDANA..BANYAK HARTA MPKB-BRI DIJUAL..MALAHAN BANGUNAN MPKB-BRI SEKARANG ADALAH DISEWA DENGAN PKINK.


    Untuk pengetahuan semua, banyak bos-bos besar, ahli –ahli majlis di MPKB-BRI adalah bersikap / berperangai kuk besi ..firaun kecil.

    Kami terpaksa guna saluran ini kerana kami sudah tidak PERCAYA kepada Exco yang memegang portfolio MPKB-BRI, ahli-ahli majlis MPKB-BRI , pegawai-pegawai atasan / pengurusan MPKB-BRI


    Kami diugut akan dipecat / dianiaya oleh gangster kolar putih MPKB-BRI jika perkara ini ke pihak kerajaan negeri / awam.

    Kami nekad akan memangkah UMNO dan menumbangkan PAS di kelantan dalam PRU 13 jika suara rintihan kami ini tidak diambil kesah oleh pihak kerajaan negeri kelantan.

    Semoga rintihan kami ini mendapat perhatian Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, selaku Menteri Besar Kelantan, exco dan adun-aduan sekalian.

    Bukan untuk tapi,kami mahukan “KEADILAN .. PEMBELAAN”

    KAMI HARAP PENTADBIRAN MPKB-BRI DIPANTAU SECARA KETAT DAN KALAU BOLEH ROMBAKAN SECARA BESAR-BESARAN DI MPKB-BRI WAJIB DILAKUKAN OLEH MENTERI BESAR KELANTAN TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ. KEPADA DATO HUSAM, KAMI HARAP ANDA DAPAT BERTINDAK, WALAU KAMI TAHU INI BUKAN PORTFOLIO ANDA.



    KAMI SAYANGKAN PAS PERINTAH NEGERI KAMI,,

    KAMI BARU BERANI BERSUARA KERANA MELIHAT ADA SINAR SELEPAS PERGOLAKAN DI PMBK.

    KALAU TAK BERTINDAK SEKARANG, NECAYAA PRU 13, PAS TUMBANG DI KELATE,, DAN KAMI LAH YANG AKAN TUMBANGKAN PAS

    HARAP DISIARKAN DAN DI AMBIL PERHATIAN.


    INSAN KECEWA DENGAN MPKB-BRI
    KOTA BAHRU, KELANTAN

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.