Isnin, 6 Julai 2009

Lagi 1-Sheikh......

Petang tadi lepas keluar pejabat aku ke pasar malam kat Taman Ipoh Jaya. Aku ronda pasar malam cari makanan. Lepas beli laksa, bihun dan air tebu, aku singgah di gerai jual daging cucuk. Sambil menunggu penjual membungkus makanan, aku perhati pengunjung-pengunjung pasar malam. Macam-macam kaum dan rupa ada. Yang aku paling menarik perhatian aku tentulah amoi-amoi pakai t-shirt dan seluar pendek. He..he..he.. biasalah mata jantan. Sheikh Nasa Tantawipun kalau terpandangpun akan kata Alhamdulillah...... Tapi dia tak renunglah.... haram.

Tiba-tiba aku terpandang seorang tua yang mukanya aku memang kenal sungguh. Berseluar panjang, baju cutting ustaz dan ketayap putih. Mukanya berjanggut sejemput, yang canteeekknya dahi ada tanda masa sujud suka tonyoh kat sejadah, konon orang alim dan kuat sembahyanglah. Oh.. pakai kacamata rabun jauh dan dekat. Dia ditemani sorang perempuan tua mungkin bininya. Ha... ada lagi sorang...... perempuan muda...... bukan bini mudanya atau anaknya....... Indon pembantu rumah dialah..... sebab perempuan Indon tu bawa troli pasar.

Huh..... aku dapat rasa tekanan darah aku naik mendadak mencapai bacaan 200. Orang tua ni memang yang paling aku benci dan meluat dalam Perak ini. Rasanya mau aku pergi maki-maki dan mencarut kat dia. Lebih-lebih lagi masa orang tua ni tersengih-tersengih dengan penjual ayam. Tapi apa gunanya, orang tua ni dah nyanyuk. Dah umur 70 tahun, tak percaya tengok di sini. Aku yang berpakaian kemas tanpa necktie dan kot macam Sheikh Nasa Tantawi tentu dicop gila oleh orang ramai pulak.

Akupun dah lupa kat amoi. Orang tua ni lebih menarik perhatian aku. Aku tengok gaya dan lagak orang tua bangsat ni. Dia menunjuk barang yang nak dibeli, hulur duit dan Indonnya ambil barang masuk troli. Wah hebat....... memang lagak pembesar yang sombong dan bongkak. Aku tengok bini nya berbaju kurung dengan tudung tiga segi yang tak tutup dada..... tapi dah tua lantaklah. Indonnya tudung  mini dan t-shirt lengan pendek dengan buah dada terbonjol di sebalik t-shirt cerah lagi nipis di sebelah orang tua.   Takkan orang tua ni tak boleh suruh bini dan indonnya berpakaian muslimah tulen. 

Ciss.... Tuih.....!!! Ini lagi 1-Syeikh yang karut. Dia tak boleh ajar orang yang bersama dia. Bini dan indonnya tidak menunjukkan orang tua ni 1-Syeikh terhebat di Perak yang mukmin lagi soleh. Ustaz KAFA yang gaji RM500/- pun terlalulah lebih baik. Patutlah bini dan anak menantu raja kepala terbogel dan hidup macam mat salih. Syeikh ni makan gaji buta tak buat kerja - makan duit haram!!! Ikan, ayam dan sayur dibeli petang tu dari duit haram. Duit haram hasil dari tutup mata sebelah pada kezaliman, rasuah dan tipu muslihat perampas kuasa.  Duit haram kerana tidak menasihat raja kepada Islam yang sebenar. Patutlah dia boleh berdakap berpeluk dengan MB gelap haram. Patutlah tingkah lakunya lebih melayu dari Islam...... Dia nilah punca negeri Perak aku ni haru biru. Ini betullah 1-Syeikh yang jual agama. Syeikh dajal. Confirmed Mufti Melayu. Setaraf Ayah Pin.

"Dua belas inggit pakcik" kata penjual sate sambil hulurkan bungkusan pada aku. Terkejut aku. Ini lagi satu, dipanggilnya aku pakcik. Panggilah abang ke. Aku hulur duit ambil bungkusan dan belah......  

4 ulasan:

  1. assalamualaikum pakcik...patutnye pak cik kalu nak mencarut pak cik kene g carut kat nik aziz tu..dia yg banyak memecah belahkan umat islam kat negara ni..lepas2 carut tu,pakcik ludah pulak muka nik aziz tu..tu lg kemas...sorang lagi manusia yg mesti pakcik carut dan ludah kalau jumpa ialah anwar bin ibrahaim sekh juburi..ha..dia ni pak cik ludah lebih2 skit,sekali ngn kahak pun takpe.... ok pakcik.mintak maaf la kalu terkasar bahasa,tersilap kata.buang yg keruh ambik yg jernih pakcik.pakcik dah tua,patutnye dah cukup matang berfikir.bukannya berfikir mcm budak hingusan.
    Lg satu,pakcik jgn la pulak segan2 nk siarkan komen sy nih.assalmualaikum..

    BalasPadam
  2. KEHKEHKEH PKCIK NI DH TUA..X LAMA LG DH NAK MAMPUS..ELOK LA PAKCIK BUAT AMAL BYK2. JGN PLAK TENGOK GAMBR PAK AJIS LAMA2 INGAT BLEH DPT PAHALA..TU SYIRIK TU KEHKEHKEH..OK ROGER N OUT!!..TEEEEEEEEEEEET!..YEHAAAA!!!

    BalasPadam
  3. Senjakala,

    Gua memang suka komen macam lu tersiar boleh tunjuk lu punya standard.Lu komen serupa budak tak sekolahlah. Kalau lulus tinggipun sebab meniru. Kalau masuk U sebab MELAYU, bukan sebab cerdik. Gua cerita hal 1-Sheikh kat Perak, lu melalut lain hal. Patut lu kasi hujah defend 1-Sheikh tu.

    Jeffry,

    Gua ingat lu MELAYU kaki mabuk araklah....

    BalasPadam
  4. salam..

    org buta lebih baik dari si senjekala yg buta hati...

    moga hang mati dipanah petir......

    harusani ni spisis banjar yg sama menjatuhkn kerajaan islam banjar di borneo...

    HARAM MENYARAH WAJA SAMPAI KAPUTING....

    WARIS SULTAN MAT SEMAN BERTABURAN DI MALAYSIA...

    PENGKHIANAT SEPERTI KAMU TTP AKAN MENDAPAT BALASAN.....

    ALLAH MAHA KUASA.

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.