Jumaat, 20 November 2009

Pas Tak Akan Hapuskan ISA

Daripada pengamatan aku dengan sikap pimpinan PAS, lebih-lebih lagi pendokong UG. Aku jangka apabila Pakatan Rakyat memerintah kelak, pemimpin PASlah yang akan lantang menentang penghapusan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada masa itu.

Kita boleh lihat sikap ni dalam pelbagai isu yang timbul kebelakangan ini. Contoh isu UG, isu Hassan Ali di Selangor, isu komen Aziz Bari, isu Haji Tajaan dan isu lantik menantu. Isu yang timbul ditangani mengikut cara dan kaedah UMNO Jahanam.

Bagaimana dikatakan kaedah UMNO Jahanam? Mudah saja. Mula-mula nafi. Kalau nafi tak jalan dah terdedah..... mengaku tapi tunjuk orang lain. Cari siapa yang bocor rahsia. Find the massenger and try to shoot the massenger (ambik kata-kata Penarik Beca). Lagi..... kejutkan dan takutkan puak yang menentang mereka dengan ugutan seperti tak wala' pada pemimpin, suka adu domba, cuba menggugat parti sendiri, menuduh macam-macam dsbnya.

Kita boleh tengok sikap ni di dalam blog-blog. Blog penyokong akan cari penyokong setia dan menjadikan pemimpin macam nabi mereka. Blog yang dikendalikan oleh pimpinan pemuda dan ustaz peringkat kawasan juga menunjukkan taat setia yang tak berbelah bagi pada pimpinan atasan. Apa ni? Guna otak sama lah. Jangan jadi sokong yang membawa rebah.

Alasan utama mereka pada masa itu adalah ISA BERGUNA UNTUK MENGAWAL PENENTANG ISLAM!!!!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.