Selasa, 5 Januari 2010

Pegawai Tanpa Tauliah Lebih Bijak Dari Kolonel dan Jeneral

Kepada ibubapa yang berangan-angan nak jodohkan anak mereka dengan pegawai tentera. Atau kepada awek-awek yang dok tergila-gila pegawai tentera. Anda semua patut lupakan niat dan hasrat anda.

Kenapa? Pegawai tentera atau pegawai bertauliah yang berpangkat dari Leftenen Muda hingga Jeneral 4 Bintang di Malaysia ini semuanya kurang cerdik berbanding pegawai rendah atau pegawai tanpa tauliah (PTT).

Di Malaysia PTT lebih bijak, cerdik, pandai dan cekap. Tak percaya lihat sini dan sini. Pegawai kanan tentera kurang bijak dan tidak cerdik, bodoh dan lembab berbanding PTT. Paling pandaipun setaraf Peguam Negara Gani Empat Tahil yang naik pangkat kerana kuat bodek.

Jadi ibubapa dan awek-awek yang teringin sangat nak bermenantu dan berlakikan pegawai kanan tentera, ubahlah impian anda...... carilah prebet, koperal atau sarjan tentera. Rakan mereka dah buktikan PTT boleh songlap enjin jet........ bukan satu tapi dua biji. Mereka ni lebih hebat dari Leftenen, Kapten, Mejar, Kolonel dan Jeneral.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.