Rabu, 5 Oktober 2011

Malaon-malaon UMNO Kata PRU13 November Ni....!!!

Hari Sabtu lepaih aku pi makan kenduri... Lepaih makan aku pi join meja bulat geng-geng UMNO di Ipoh dok tengah bersembang. Ada malaon dari Ipoh Timur, ada Ipoh Barat dan ada Batu Gajah. 

Kebetulan sekoq tu aku kenai, aku pun pi salam dengan malaon ni. Lepaih tu kena getahlah.... salam dengan lagi 8 ekor malaon UMNO.  Kalau ikut hati aku tak maunya aku salam, baik aku ludah muka depa dengan gelama hijau! 

Depa ni semua munafik besar, kalau dok cerita tu kutuk PAS, PKR & DAP. Lantaklah depa nak kutukpun dah musuh politik! Kalau depa puji tu yang pelik! Mulut depa berbuih dok kata PAS jadi barua DAP. Nizar barua Cina. Dalam hati aku kata lancau hampa la!!!

Cina memang mangsa belasahan depa. Akupun pelik juga dengan malaon-malaon ni dalam dok benci dan meluat kat Cina, depa pi paw Cina minta duit juai projek yang tah bila nak terjun turun dari langit. Lepaih tu kalau ada amoi depa macam kucing dapat ikan. Ngap! Belasah amoi jugak. Tutoh Cina jugak!!!

Tapi yang menarik minat aku dengan sembang depa ni ialah pilihanraya la.... Ada sorang mamat rupa macam beruang kutub (tapi gelap!) dengan yakin dok kata PRU13 ni bulan depan iaitu November ni. Hujahnya pasai hari Jumaat depan Najib Bini Rosmah bentang belanjawan.

Belanjawan ni gaji naik, bonus, duit bantuan orang tua, duit khairat nak bagi dan macam-macam lagilah dia dok sebut macam dia yang prepare belanjawan di perbendaharaan bagi kat Najib.  Jadi Najib yang cerdik ni (kata dia) akan bubar parlimen awai November. Kira tak dan bagi yang dalam belanjawan tunggu BN menang dulu.

Ni macam Najib dok kata "Lu tolong gua, gua tolong lu"... Piraah!!! tiewnamakahai... lancaula...!!!


1 ulasan:

  1. Salam empunya blog...Hehe...PRU13 tu harus la dekat sangat dah.. Ingat lepas raye haji ler...Bukan apa, deme kene tunggu doa deme yang deme kirim kat jemaah haji di tanah Mekah harap-2nya dimakbulkan. Bile orang dah balik aji, pastu boleh la deme buat perangai setan deme balik...Konar mana patut. Duit udah ada la tu. Untungnya jadi orang atas UMno sekarang ni menjelang PRU... boleh berebut harta negara macam la harta mak pak deme yg punye.

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.