Rabu, 19 Ogos 2009

UMNO DAH GABRA DI MATANG PASIAQ

UMNO dah gabra habih di PRK N11 Matang Pasiaq. Calon depa Rohaizat Othman setakat boleh jadi calon saja. Jadi ADUN jauh panggang dari api. Konon loyar, alih-alih loyar cabuk kaki pecah amanah, muka pecah rumah.

Kelmarin depa terpaksa buat sidang media untuk buat damage control. Ketua Penerangan UMNO Ahmad Maslan yang memang kerja dia berbohong untuk UMNO  terpaksa bercakap auta pelik-pelik untuk perbetoi kesalahan pecah amanah calon. Siap bawa bendahari koperasi lagi. Mamat koperasi ni tentu orang UMNO jugak. Silap-silap kena paksa. Dia ada syer duit tu jugak ka? Lihat di sini.....

Bagi aku kalau dah buat SALAH tetap SALAH, biaqpun dah ganti balik (Kalau betoi dia ganti duit yang dia songlap). Dia tetap pemecah amanah. Dah buat salah.... salah. 

Di sini aku nampak Melayu UMNO cuba pekenalkan satu tradisi baru. Kesalahan boleh terbatal kalau digantikan semula. Contoh Khir Toyo buat kesalahan melancong guna duit syarikat kerajaan dan jika dia gantikan balik duit belanja kerana orang ramai dah tau, maka kesalahan tu dianggap tak pernah berlaku. Itu hujah Khir. Kalau macam tu, pencuri yang pulangkan barang curian dikira tak mencuri lah. Atau makan rasuah juta-juta, kalau SPRM tangkap bagi balik duit tu.... dah tak salah.

Dalam hai loyar cabuk ni pun UMNO cuba kemukakan hujah yang sama. Jaga-jaga jangan terpedaya. 

Habih.... BN dan UMNO habih di Matang Pasiaq. Bungkuih!!!

1 ulasan:

  1. Jawapan ini di hantar ke blog Parpukari tapi dia enggan 'publish'. Sunnguh hebat dia punya moderation.

    "Bila yang disebut kafir itu memang kafir maka jatuhlah hukuman kafir itu kepadanya, namun bila tidak, hukuman kafir itu kembali kepada yang mengatakannya"

    Macam itu, kalau awak 'gelar' seorang itu sebabagi 'Mahaliwat' dan itu Barking Magpie pula 'gelar' ornag itu sebagai 'BABI', adakah ini bererti 'hukuman itu kembali kepada yang mengatakannya'?

    Apasai awak kata hakim 'semua' memihak sebelah? Bila Zambry dapat 'verdict' yang 'bagus', awak ada kata status kehakiman di negara ini adil kan?

    Sekarang apa sudah jadi?

    Oh, lagi satu...sebut tentang hakim, undang.....itu Permatang Pasir punya calon - awak tidak pilih?

    Dia pun ada sejarah tahu?

    Tak pe lah. Kita beralih ke projeck Selangor. Semalam ada dua special draw untuk mengutip 'dana' membeli 'katak'. Ini adalah selepas banyak special draw yang telah diadakan sebelum semalam.

    Nampaknya 'katak' Selangor banyak demanding. Dan ikut pengalaman Perak, katak-katak Selangor mahu 'bayaran penuh' dulu sebelum lompat?

    Oh. you tak kisah lah bila kerajaan pusat (bukan kerajaan jubur yah) benarkan special draw yang paling banyak tahun ini? Itu tak haram kan?

    Tapi beer itu memang haram!!! You ada pegi tengok 7-11 di Raja Alang, kg Baru, K.L untuk tahu apa yang dijual di situ?

    Betul lah awak ini, hanya beer itu haram, bukan special draw, kutipan hasil untuk lesen perniagaan jual daging babi dan cukai pendapatan dari perniagaan judi yang di guna untuk bina sekolah, tempat sembahyang, bina bangunan kerajaan pusat.

    I like your definite and specific approach towards your pejuangan.

    Ah, cakap tentang DPM - you ada bagi tahu semua you respek dia kan? You tahu tak, ramai lagi juga respek dia dari dulu - semasa dia jadi Menteri Besar Johor.

    Nak tahu kenapa? Baca rencana di ruang blog ini: http://mt.m2day.org/2008/content/view/25804/84/

    Ini semua kisah benar tahu.
    Mungkin masa itu awak masih disusu oleh ibu you. Tapi no problem, awak harus tahu sejarah Tanah Melay ini. Baru you punya respek kepada DPM akan melambong lagi.

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.