Ahad, 25 Oktober 2009

AKU ANTI UMNO

Kelmarin dengan hari ni aku sibuk. Sibuk pi makan kenduri kawin dan sibuk pi majlis jamuan adil fitri (bulan syawal dah lepaih?). Aku juga sibuk baca blog-blog dan akhbar online. Cerita yang laku adalah Tok Guru Nik Aziz - EGM PAS - Pemimpin PAS pro UMNO dll.

Aku ANTI UMNO. Bermakna aku tak suka kat UMNO. Aku meluat dengan UMNO. Aku nak UMNO lingkup. Aku mau UMNO mampuih.

Apabila aku anti Umno dan aku tak suka kat UMNO..... tup-tup ada pemimpin PAS yang suka kat UMNO..... itu aku rasa pelik. Teramatlah peliknya. Aku hairan juga dengan depa ni. Bila PAS menang banyak kerusi.... kawan-kawan lain DAP dan PKRpun menang lagi banyak kerusi, ada pulak pemimpin PAS yang risau.

Depa risau dan takut UMNO mampuih. Pasai apa jadi macam tu? Pasai depa dah termakan dahyah UMNO. Kan ka UMNO dok kata hanya UMNO yang membela orang Melayu. Kalau lingkup UMNO habihlah orang Melayu.... He..he.. he... Andaian bodoh. Bab duit, pangkat, darjah kebesaran dsbnya tok sah kiralah...... itu cuma imbuhan untuk depa.

Buat malu saja. Nama saja pemimpin PAS tapi otak UMNO. Bodoh! Bangang!

Kalau pemimpin ni bukan bodoh dan bangang, pasai apa depa buat macam tu? Depa cerdiklah. Depa boleh gunakan kedudukan depa dalam PAS untuk tawar-menawar dengan UMNO.... Mampuih hidup balik depa tak masuk UMNO. Depa nak bawak PAS sekali. Kalau depa keluaq PAS depa jadi nobody. Tak dak sapa dalam UMNO nak kerling depa. Apa jadipun meti heret PAS sekali.

Jadi apa yang Tok Guru Nik Aziz sarankan untuk buat EGM aku sokong. Kalau tak mau buat EGM, suruh 2-3 ekoq tu pi melingkup.

Aku dah banyak kali kutuk Hassan Ali dalam blog ni. Aku memang tak percaya kat dia dari dulu lagi..... Masa dia umum masuk PAS pada zaman reformasi aku kata dia opportunist. Kawan-kawan aku kata, aku suka sangka buruk kat orang. Dei..... dalam politik mesti ada sangka buruk kalau tak..... jadi macam syeikh-syeikh PAS.... kena main dengan barua UMNO.

AKU ANTI UMNO. KALAU PEMIMPIN DAN AHLI PAS SAYANG KAT UMNO, AKU ANTI DEPA JUGAK.

3 ulasan:

  1. ya..teruskan anti umNo selagi hayat dikandung badan...

    juga teruskan anti puak yang anti erdogan...

    Gua lahir dlm keluarga DAP( tapi gua melayu)tetapi sentiasa kempen untuK PAS dlm setiap pilihan raya,tapi dlm pru 13 nnti,takde mood nak kempen utk pas terengganu kerna mereka patut diajar dengan kekalahan berkali kali baru mereka akan belajar.

    BalasPadam
  2. Aku sokong cakap Nik Aziz. Biar PAS berpecah daripada PAS masuk UMNO. Biar kita lihat siapa puak-puak yang sokong UG. Lagi baik depa berpecah daripada depa menjahanamkan PAS.

    BalasPadam
  3. tgk blog aku
    crushurbrain.via.my

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.