Selasa, 20 Oktober 2009

Harussani: Mufti Makan Gaji Buta....!!!

Raja Petra Kamarudin dah jelaskan tentang perangai buruk Sultan Perak dan anak menantunya dalam Malaysia Today. Nak katakan tak betul......bagi aku sah betul. Sebab aku dan kawan-kawan aku memang kenal salah seorang macai istana yang dinamakan. Pecacai tu ialah Mohamed Khair Johari bin Osman (nama seperti dalam kad pengenalan). No kad pengenalannya kami tau........ kerja dia kami tau..... nikah kawinnyapun kami tau...... dia kawan dengan siapa kami tau.......

Kalau tabiat dan perangai buruk seorang Sultan sebagai kepala ugama Islam dalam negeri dan kaum kerabat dekatnya, Mufti tak boleh tegur. Apa tugas Mufti? Tidur? Makan gaji buta? Jadi jurunikah anak raja? Atau tunggu orang tanya "apa hukumnya telan ayor lior siang hari dalam bulan puasa?". Itu tahap guru KAFA ajar anak murid darjah dua.

Mufti tak payah bagi alasan dia hanya Mufti dan tiada kuasa. Ramai kenalan dan rakan rapat Mufti selalu jajakan bahawa Raja Muda Perak amat rapat dengan Harussani. Takkan dia tiada pengaruh walaupun sedikit ke atas Sultannya. 

Harussani menjadi Jurunikah

Biasanya bagi seseorang yang berjawatan tinggi dan dihormati di dalam satu-satu negeri, sekiranya nasihatnya dipandang sebelah mata, pemegang jawatan itu akan letak jawatan. Kalau dia tidak meletak jawatan bermakna diapun suka hal tak baik berlaku dan mungkin dia juga dapat imbuhan yang lebih daripada gaji dan elaun bulanan.

Kesimpulannya Harussani adalah seorang manusia yang telah jual ugamanya demi gelaran, pangkat dan kemewahan. Tempatnya selayaknya dalam neraka jahanam di akhirat nanti. 

 

2 ulasan:

  1. RPK pun apa kurangnya. anak pencuri.

    BalasPadam
  2. Kamu pon bodoh jugak, mengata benda tak elok..
    -Anti Lee Cooper

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.