Rabu, 21 Oktober 2009

Jamal, Osman & Hee Manusia Bijak..!!!

Jamaluddin Mohd Radzi (ADUN Behrang), Kapt Osman Jailu (ADUN Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (ADUN Jelapang) adalah manusia-manusia yang bijak. Kalau kebijaksanaan mereka tidak bertaraf dunia pun, mereka adalah manusia terbijak di Malaysia.

Dengan kebijaksanaan mereka, mereka telah menipu pemimpin-pemimpin PR, pemimpin BN dan pengundi mereka. Mereka telah mendapat habuan berjuta-juta ringgit. Wang ringgit yang mereka dapat tak habis hingga anak cucu.

Mereka bijak kerana:-
  1. Jamaludin Radzi, dulu hanya seorang posmen. Kalau dia tidak berhenti (atau diberhentikan?) dan memulakan perniagaan serta seterusnya jadi ahli politik, dia kini masih lagi bekerja sebagai posmen. Mungkin Posmen Tingkatan Kanan kot... Kenderaan yang paling besar dia boleh pandu pun hanya lori Pos Malaysia untuk hantar mel. Kereta sendiri Proto Saga Magma 1.3S. Tak merasa kereta Merc ke apa ke... Duit juta-juta jangan harap..... kalau adapun duit yang dicuri dari sampul surat....
  2. Kapt Osman Jailu, hanya askar saja. Eloklah sikit dia pegawai..... mai lambat balik awai. Kalau dia askar lagi sekarang ini, kerja mungkin jadi ejutan kem saja. Bolehlah dia buli pegawai muda dan askar bawahan. Dapatlah dia togok arak murah dalam mes. Duit kalau adapun seminggu saja dalam sebulan lagi tiga minggu dia pau orang. Makan pun kat mes. Duit banyakpun bila dapat gratuity pencen.
  3. Hee lagi hebat dan bijak. Dia yang dapat duit paling banyak antara mereka bertiga. Kalau dia tak jadi ADUN, sekarang ni dia masih jadi kerani kat syarikat cina. Bolehlah gaji seribu dua sebulan. Cukuplah untuk beli bedak dengan pad pantat. Oleh sebab dia pompuan dia boleh pilih jadi pelacur semasa mudanya. Dia berpeluang kaya. Tapi teruk juga dia kena mengangkang untuk jadi jutawan. Kalau tak jadi jutawan...... dia mungkin jadi tak ketahuan....... melacur kat lorong belakang kedai. Tapi dia dah pilih jadi ahli politik dia pun menjadi kaya raya dengan cara menjadi pelacur politik..... tak perlu kangkang hanya lompat!!!

Oleh itu jangan marah pada mereka bertiga ini. Mereka hanya mengambil peluang yang terbentang di hadapan mereka saja.

2 ulasan:

  1. Osman Jailu asalnya adalah seorang askar bawahan yang berkhidmat sebagai Pegawai Waren di stor Kuartermaster. Adalah menjadi amalan tentera kebanyakan pegawai tugas kuartermaster dilantik dari peringkat bawahan. Sepatutnya Osman harus menggunakan gelaran Kapt KM (B). Kebanyakan KM dalam tentera memang berperangai macam sial!

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.