Selasa, 10 November 2009

Siapa Undang SPRM Siasat PMBK?

Siapa yang lapor pada SPRM? Atau soalan menggunakan bahasa yang lebih bertamadun... Siapakah yang mengundang SPRM untuk menyiasat PMBK? Jawapnya.....

Akupun tak tau. Tapi ada dua kemungkinan di sini.

Kemungkinan Pertama:-

Syed Azidi atau Kickdefella yang repot kat SPRM. Selalu bila orang atasan tak boleh nak jawab satu-satu isu depa cari kambing hitam. Sheikh ni dah kena kick dari PMBK. Telah dikorbankan walaupun 10 Zulhijah belum tiba lagi. Lihat sini. Kalau baca blog dia, dia mengaku dia tak buat. Tapi selalunya orang PAS tak percaya pengakuan orang macam Sheikh ni - konon orang fasiq dan munafiq!

Kemungkinan Kedua:-

Pengerusi PMBK iaitu TGNA sendiri yang menjemput SPRM menyiasat PMBK. Maksud aku bukan TGNA hantar surat jemputan kepada SPRM. Undangan dan jemputan pada SPRM di buat oleh TGNA secara otomatik. Maksudnya secara otomatik loceng amaran trigger di pejabat SPRM Kelantan malah HQ Putrajaya apabila TGNA melantik MENANTU jadi CEO di PMBK.

Pendapat Aku

Dari dua kemungkinan ini aku lebih berpegang kepada Kemungkinan Kedua. Sebabnya mudah. Chairman lantik Menantu jadi CEO. Kalau syarikat sdn bhd lantaklah. Nobody care. But PMBK is wholly owned by state government. So everybody care...

Penghormatan aku pada TGNA adalah tertinggi dibanding dengan pimpinan PAS lain. Di puncak piramid. Tapi dalam bab lantik menantu jadi CEO ni aku tak boleh terima. Aku tak boleh terima. AKU TAK BOLEH TERIMA.

Biarpun menantu tu geniuska, bijak melampau ka, laki pada anak yang paling disayangika, bini bising suruh lantik menantuka, hanya menantu saja paling layakka dan seribu satu alasan lagi biarpun keluar dari mulut TGNA sampai berbuih-buihpun, AKU TETAP TAK BOLEH TERIMA!!!!

Itu sebab Hj Hadi, Tapa Ali, Bakaq Chik, Din Mat Isa dan Hassan Ali buat tak heran saja pada Mursyidul Am.

Aku ingat selepas Dollah Badawi pencen, cerita MENANTU tamat. Tau-tau timbul versi lain pulak.

3 ulasan:

  1. banyak yg tak betul dlm pmbk tu.

    pelantikan menantu sendiri duduk dlm itu pun dah tak betul. kalu bn tu dah lama cekup. tp peliknya pas buat tak kena cekup pun. undang2 apa tu? tak tamadun kot..!

    BalasPadam
  2. woiii... padamlah nama nizar dgn nama ganisen tu. jgn jadi gila talak plak. ha ha ha ha ha ha ha...

    BalasPadam
  3. aku pun tak tau hadis mana ko ambik tak leh ambik menantu kerja.

    kalu menantu tok guru tu macam khairy tu, tak pe gak, boleh buat duit juta2 dalam 1 tahun je.ok le kalu nak tendang keluar pun.

    apa salahnya kalu prestasinya membanggakan, dan susah apa, biarle sprm nak siasat berjuta kali pun. masalahnya sprm ni lembu umno, tapi ada bukti ka menantu tok guru makan rasuah.....dah berapa banglo dia buat?, dlm bank ada berapa bilion?

    kalu ada, aku rasa lani juga sprm p cekup menantu tok guru tu.

    hang ni bengap skit2 dah le.

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.