Isnin, 23 Januari 2012

Cucu-cicit Sang Saperba Hidup Sedap Tapi Cucu-cicit Demang Lebar Daun Buat Kerja Bodo....

Aku ingat Cuti Raya Cina ni aku nak berehat. Rehat aku senang saja. Banyakkan tidoq. Tapi kawan-kawan Cina ada buat open house pulak. Depa jemput aku. Dah ada jemputan kena pi la. Depa pun ikut stail Melayu, siap bagi masa 12.00 tengahari sampai 4.00 petang. Tapi hajat kawan-kawan tak kira apa bangsapun kena rai jugak.

Pagi ni layan berita-berita dan blog-blog. Yang menarik perhatian aku ada dua gambaq, walaupun satu gambaq tu aku dah lama tengok. Gambaq cucu-cicit Sang Si Perba. Keturunan yang rakyat tak boleh derhaka kat depa. Bodoh punya Demang Lebar Daun macam Hassan Ali, pi dok buat sumpah janji lagu tu dengan Sang Si Perba. Malaih komen banyak!!!

Gambaq lagi satu gambaq mangkok hayun gemok keturunan Demang Lebar Daun tiga line bodo yang kalau jadi jiran aku, aku pi bagi penampaq pi balik. Biaq tok ayah palat tiga line mai cari aku. Tok ayah tu aku nak kata "butoh pak hang" pasai tak tau jaga pengikut. Dia ni dengan hindu tangan kosong berani la. Apa nama budak ni. Baharom? Bila nak keluaq berita polis tahan Baharom? Bila polis SB nak soal siasat dia pasai dia boleh sebabkan pergaduhan kaum? 

Dulu aku pernah tumbok cina yang tipu aku, cina tu repot balai. Polis CID mai rumah aku tengah malam suruh ikut depa pi balai. Kendian soal siasat tanya aku macam-macam. Siap kena ambik stetmen lagi. Lepaih tu SB pun cari aku kononnya takut isu perkauman. Habih JKKK, Tok Imam, ustad-ustad dan orang kampung depa tanya pasai aku. Macam aku pencetus tiga belas mei. Ciss.

Nampak tetek, tak stim ka?

Lepaih ni tak berani lintaih kampong hindu sorang-sorang

Cerita depa dua orang yang keturunan Melayu yang menjaga dan mempertahankan Islam dan bangsa Melayu ada dalam Penarik Beca dan Misai Merah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.