Jumaat, 27 Januari 2012

Kes Lembu NFC: Lain Yang Songlap Lain Pulak Kena Dakwa

Di Malaysia ni kalau ada hal besar yang melibatkan penyelewengan dan salah guna kuasa dan kedudukan Menteri-menteri, maka pihak berkuasa akan menyiasat. Tapi yang ajaibnya orang yang disyaki tidak didakwa. Mangsa lain akan dicari untuk didakwa.

Lihat kes-kes sebelum ini, dan yang terkini kes lembu NFC. Pihak pendakwa telah jumpa mangsa untuk didakwa iaitu ahli perniagaan Shamsubahrin Ismail. Beliau dituduh menipu Pengerusi NFC, laki si Keling Betina yang jadi Menteri Kerajaan BN dan Ketua Wanita UMNO Jahanam. Nampaknya laki Keling Betina ini bodoh dan bangang kerana mudah ditipu.

Beliau di jadikan kambing hitam kerana kerajaan mengelak untuk mendakwa laki Keling Betina anak beranak.   Untuk memantapkan lagi tuduhan pada Shamsubahrin maka dicari kes-kes lain yang boleh mengaitkan beliau yang tidak bersangkutan dengan kes lembu NFC supaya rakyat yakin dan percaya yang beliau memang seorang penipu.

Tapi apabila kerajaan terlalu kerap melakukan kaedah ini untuk menutup kesalahan pemimpin-pemimpin mereka, maka rakyat tidak akan percaya dan hilang keyakinan pada kerajaan. Kerajaan lupa pesanan P. Ramlee dalam filem Ali Baba Bujang Lapok yang berpesan kepada Ibrahim Pendek supaya buka buah dadu 3 kali saja. Kerajaan BN telah membuat kaedah ini telah berkali-kali. Jadi kerajaan yang ada ini mesti diterajang keluar dari Putrajaya.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.