Ahad, 4 April 2010

Hidung Zul Nordin Semakin Bertambah Panjang

Kata-kata di lapangan bahawa Zul adalah terlebih Islam jika dibanding dengan PAS. Yang sebenarnya Zul telah terlalu kerap beromong kosong dan setiap kali dikesan telah memutar-belit sehingga PAS pun tidak mahu menyentuhnya dengan galah panjang sepuluh kaki.

No Holds Barred

Raja Petra Kamarudin

Zulkifli Noordin cuba tampil sebagai seorang mujahidin. Ketika dia menyerbu Majlis Peguam Malaysia dia menyatakan bahawa dia adalah Muslim yang pertama dan yang lainnya kedua. Dia akan membela Islam, Zul menyatakanl, sampai titisan darah terakhirnya.

Ini adalah mujahidin yang paling mulia yang berani melakukan hal-hal yang banyak ahli PAS sendiri tidak akan berani lakukan. Zul di atas mengatasi PAS. Mengapa, oleh kerana itu, PAS tidak mengambil dia sebagai calon mereka dalam pilihanraya umum?

Jawabannya sangat mudah, sungguh. PAS merasa ngeri setiap kali Zul berceramah. Ia selalu membesar-besarkan dan berbohong, kata salah seorang pemimpin PAS kepada sekumpulan penyokong pembangkang di UK baru-baru ini.

Pemimpin PAS ini kemudian memberikan banyak contoh dari apa Zul telah ucapkan di berbagai ceramah. Tetapi ketika parti melakukan pemeriksaan tidak ada apa ucapan Zul itu benar.Zul mengaku telah terbang di luar negeri dan mendakwa telah bertemu orang ini atau orang itu.Tapi ketika pemeriksaan dibuat didapati bahawa Zul tidak  meninggalkan negara. Dan ketika pemeriksaan dilakukan dengan orang Zul seharusnya telah bertemu, bukan saja orang-orang ini tidak bertemu dengannya, bahkan tidak tahu siapa dia.

Itu sebabnya PAS tidak mahu Zul sebagai calon mereka walaupun komitmen yang disebut Islam dan mandat seharusnya Islam. Kata-kata di lapangan bahawa Zul adalah terlebih Islam jika dibanding dengan PAS. Yang sebenarnya Zul telah terlalu kerap beromong kosong dan setiap kali dikesan telah memutar-belit sehingga PAS pun tidak mahu menyentuhnya dengan galah sepuluh kaki.

Kegemaran ZUL menokok tambah dengan tujuan menarik minat khalayak ramai diketahui sejak 1998-1999 lagi. Zul akan pergi serata negeri untuk berceramah di mana ia akan menceritakan segala-galanya tentang Anwar Ibrahim terbaring di penghujung hayatnya dan nazak. UMNO telah meracun Anwar dan dia sekarang nazak, kata Zul kepada orang ramai yang bersedih. Satu-satunya hal yang kini boleh dilakukan adalah berdoa untuk roh Anwar.

Kemudian, pada hari berikutnya, kita melihat Anwar tersenyum dan melambaikan tangan pada orang ramai semasa dia tiba di mahkamah untuk perbicaraan  Sedangkan orang-orang kampung yang mengikuti ceramah Zul malam sebelumnya tidak ada di mahkamah untuk melihat semua ini. Mereka masih di rumah menyeka air mata mereka selepas trauma tentang Zul ceramah malam sebelumnya.

Sekarang Zul berbicara lagi dan kali ini tentang ramalannya untuk pembangkang. Bahagian yang paling saya suka adalah ini:

Dia tertawa ketika diberitahu bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah dimengatakan dia menjadi orang berprinsip kerana berani bercakap menentang bekas partinya, dan berkata: "Ya, seperti yang saya katakan berulang kali - kebenaran akan tetap menjadi kebenaran dan anda tidak boleh menjadi salah jika kebenaran di pihak anda."

Yeah, benar.....

Baca seterusnya di Zul's nose grows even longer

1 ulasan:

  1. jangan le dilayan manusia keparat seperti zul bangsat tu, mengaku pejuang islam le konon, tapi munafik punya melayu keparat, harap pakai kopiah putih and berjanggut ala orang-orang alim, tapi hati macam israil, semoga tuhan akan membalas diatas segala yang dilakukan

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.