Jumaat, 26 Jun 2009

ADUN PAS PERAK HILANG.......!!!

Semalam aku tengok posting Drs. Khalil Lim serah memorendum kepada SUHAKAM dan Sidang Media dalam blog Cina Islam. Aku telah komen dalam kedudua posting tersebut tetapi aku tengok hingga hari ni komen aku tak keluar. Aku agak mesti YB Drs Khalil tak luluskan komen aku.  Aku bukan dok maki dia atau maki parti dia..... aku cuma beri komen yang lebih kurang begini:-

     "Mana lain-lain Adun Pas, pasai apa muka depa tak dak dalam gambaq?"

Itu komen jenis pertanyaan. Apa sebab aku tanya? Mesti ada sebab aku tanya. Sebabnya aku hairan muka Adun Pas lain (maksud aku yang 5 orang lagi tu) pasal apa tidak ada dalam gambar. Depa hadir tapi tak masuk dalam gambaq ka? Atau depa tak hadir langsung di situ kah?

Kalau depa ada  cuma tak dak dalam gambaq tak pa lah. Tapi kalau depa tak dak, depa pi mana? Depa sakitkah? Depa sibuk kah? YB Nizar boleh jadi hadir sidang Dewan Rakyat...... Tapi lagi 4 orang tu buat apa? Tidoq ka? Makan elaun ADUN butakah?

Macam-macam pertanyaan timbul dalam kepala otak aku. Boleh jadi depa dah tak minat dengan Pakatan Rakyat kot....... Kalau macam tu depa suka dengan Kerajaan Perpaduan kah? Berat ni..... Tinggal Drs. Khalil Lim saja yang dok pertahan PR. Yang lain belum melupakan hajat bersekedudukan dengan UMNO dalam Kerajaan Perpaduan kah? Mungkin depa pun dah termakan hasutan UMNO, di mana PR Perak ini hanya boneka DAP. Yang untung 3N (Nizar, Ngeh & Nga) saja. Depa lain bagi cukup hitungan saja dalam dewan. Atau kalau nak hilangkan sangka buruk, depa dah "give-up" kot.

Drs Khalil Lim sebagai Pengerusi BBC  mungkin tau banyak cerita tapi tak mau panjang cerita kot..... Ataupun Drs Khalil Lim ini Cina, depa yang lain Melayu. Sayang kat UMNO masih bersarang dalam hati. 

Semua wakil rakyat PAS kenalah bertanggung jawab, jangan bagi ada banyak soalan timbul dalam kepala otak orang ramai. Lebih-lebih lagi berkaitan dengan Pakatan Rakyat, tak kira lah dalam apa-apa isu pun. Jangan hilangkan kepercayaan penyokong dan pengundi.

13 ulasan:

  1. Salam Bro,

    Takpa hang komen dalam blog aku mesti lepas punya.... without fear dan favour.

    Biasalah bila kena kat batang hidung sendiri, sapa mau mengaku... tak kira la PAS ka umno ka...

    Belasah tetap belasah... aku ikut suara orang bawahan... bukan pengampu dan pembodek...

    BalasPadam
  2. salam tuan,
    wak mohon utk copy paste artikel ini ke blog albanjari,biar dia baca dgn hati yg tenang..

    BalasPadam
  3. ya betuii mana pi 5 lagi ADUN...baru setahun yeop...kesian Cina Islam..

    BalasPadam
  4. Aku rasa la melayu pas ni macam umno gak kot

    BalasPadam
  5. Apa2 pun Drs Idham kena la beri penjelasan pasal kes ini. bagi la sebab pasal apa benda ni jadi macam ni kan... Drs Idham tak panggil diorang datang sekali ke... yang nampak macam bersungguh sangat Adun DAP je...

    BalasPadam
  6. idham cina jadi dia join lah program cina

    BalasPadam
  7. Selain idham lim dengan ir nizar, yang lain jarang aku tengok dan dengar kat aktiviti di perak ni.
    Bak kata, kalau sebut Pas Perak, dua orang ni jer la yang aku tau.

    Yang lain? Macam tak pernah ada kat dunia ni.

    BalasPadam
  8. klu la ditakdirkan PR perintah balik.... Adun Pas ni la yang akan lebih menonjol nanti ... tengok la ...

    BalasPadam
  9. salam.

    beribu kemaafan sy pohon...

    dari awal lagi YB PAS selain nizar,semuanya mahu pd UG....*************

    ???????????????????????

    dun perak bubar......

    fikir fikir fikir

    nizar genius diabad ini....

    ALLAH HU AKBARRRR

    daulat tuanku...

    BalasPadam
  10. adun pas tak pernah meroyan macam Hj Nizar,cuba tgk video semasa kecoh di sidang DUN,ada kah mereka ini bangkit untuk membantah sama?

    mereka sedar,apa yang berlaku di dalam SUK semasa PR perintah

    ikhwan.

    BalasPadam
  11. depa semua sudah sedar !! negeri Perak kalau diperintah PR hanya yang berkuasa 3N Nizar,Nga dan Ngeh ..Nizar boneka sahaja..

    orang tidak bodoh ..kalau sudah kena bodoh sekali ..mereka sudah serik .tengok sendiri lah dalam DUN Perak lepas ..Adun PAS yang hilang tu ada ka pergi terpa BN dan rampas mikrofon ..

    ada otak fikiaq !!

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.