Rabu, 3 Februari 2010

Tepat dan Betul

Apabila bercakap hal Ketuanan Melayu aku rasa Penarik Beca dengan "Ketuanan Melayu Adalah Boneka Cina yang Sebenarnya" adalah tepat dan betul.

Ketuanan Melayu adalah boneka Cina yang sebenarnya

AlhamduliLlah! Hari ini saya jumpa ayat yang saya nak ucapkan selama ni. Sebelum ni, tak terbentuk ayat itu dalam pemikiran saya. Terpaksa buat ayat panjang. Saya selalu kata, siang hari terjerit-jerit fasal Ketuanan Melayu. Di malam hari pula, merangkak ke celah kangkang tauke Cina mengemis rasuah -makan babi sebenarnya sebab Tun Dr Mahathir Mohamad kata rasuah macam makan babi.

Baca seterusnya di sini.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.