Khamis, 4 Mac 2010

Duta Amerika Syarikat: Rakyat Ingin Melihat Perasuah DiPenjara

Duta Besar Amerika Syarikat Alfonso Lenhardt kelmarin menyeru kepada *Kerajaan Malaysia untuk meningkatkan perang melawan korupsi, mengatakan rakyat ingin melihat pegawai kanan yang korup dihukum dan dipenjara.

Dia berkata ada keperluan untuk tindakan yang lebih jelas dalam meningkatkan langkah untuk kempen anti korupsi dan menjaga sumber daya awam.

Mr Lenhardt mengatakan kemenangan dalam perang melawan korupsi sangat penting untuk penggunaan peruntukan dan sumber yang bijaksana untuk membasmi kemiskinan endemik, yang ia ingatkan, adalah mendalaman.

Duta itu mengatakan bahwa untuk membangkitkan niat baik rakyat dan meningkatkan komitmen pemerintah untuk memerangi korupsi, para pengamal rasuah harus tunduk pada proses undang-undang, dihukum, dipenjara, dan kekayaan haram disita.

* bukan Kerajaan Malaysia tapi Kerajaan Kikwete di Tanzania

baca seterusnya di sini....

Komen aku...... Kalau kat Malaysia:-
  1. Rais Yatim dah pangge Duta ni.
  2. Brahim Ali dan Perkasam nya akan buat demo hari Jumaat depan Kedutaan AS di KL. Siap bakar bendera AS dan efigi Duta dan Obama
  3. Tak dak paper Melayu yang berani siar berita penuh
Tapi aku heran juga pasai apa bab rasuah dan salah guna kuasa ni US, UK, Australia, EU dan Kanada yang dok tegoq. Tapi pemimpin negera Islam macam Saudi, Masir, UAE, Pakistan, dll buat badak saja sedangkan itulah kewajipan mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.