Rabu, 14 Julai 2010

Hujah ADUN BN Yang Bengong!!!


Peruntukan di dalam Enakmen Kebebasan Maklumat (Negeri Selangor) 2010 dikhuatiri akan memberi peluang kepada anggota kerajaan negeri itu melantik kroni mereka ke jawatan pegawai maklumat dan ahli lembaga rayuan, kata wakil pembangkang dalam sesi perbahasan rang undang-undang itu hari ini.

Ismail Sani (BN-Dusun Tua) berkata beliau bersama wakil BN lain cenderung menyimpulkan demikian memandangkan pelantikan ke jawatan berkenaan dibuat melalui pihak berkuasa negeri.

"Cuba kita lihat Bahagian II, Perlantikan Pegawai Maklumat (3) menyebut 'Pihak Berkuasa Negeri bolehlah melalui Warta melantik Pegawai Maklumat bagi setiap jabatan.' Sudah tentu pegawai maklumat dilantik akan dibayar gaji oleh kerajaan negeri, jabatan atau agensi kerajan berkaitan.

"Kemudian kita lihat pula Perkara (16) menyebutkan 'ahli Lembaga Rayuan hendaklah dibayar, daripada Kumpulan Wang Disatukan Negeri, elaun yang ditetapkan oleh Pihak Berkuasa Negeri.'

"Ini membuktikan ”sudah terang lagi bersuluh”, enakmen ini hanyalah satu lagi daripada sekian banyak mekanisme kerajaan negeri Pakatan Rakyat untuk beri kerja pada kawan-kawan dalam parti," katanya.


----------------------------------------------------------------------------------

Patutlah orang Melayu yang sokong UMNO dan BN bukan saja bodoh tapi kelihatan bodoh. Lihat lah wakil mereka berhujah dalam Dewan Undangan Negeri. ADUN ni macam Pengerusi JKKK Persekutuan yang tidak tamat Darjah 4 Sekolah Melayu. Kesian mereka telah memilih wakil yang BENGONG!!!

1 ulasan:

  1. bengong pun tak pe beb, gua punya poket penuh duit

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.