Sabtu, 21 Januari 2012

Jaga-jaga Anwar Ibrahim... Saudara Mungkin Disumbat Ke Penjara Semula...

Kelmarin (Semalam?) Pejabat Peguam Negara telah failkan rayuan untuk kes Anwar Ibrahim. Aku segan nak sebut kes apa sebab semua orang dah tahu. Lebih-lebih lagi tv dan akhbar pro UMNO Jahanam berulang-ulang disebut perkataan sial tu.

Boleh diagak memang AG akan buat rayuan, kerana kalau tak rayu nampak sangat tuduhan itu adalah satu fitnah. Malulah UMNO Jahanam. Malu juga AG. Lagi malu si penuduh yang mengaku bagi jubor kat orang. Lebih malu lagi si bapa penudoh yang telah jual muka pada tv dan akhbar mengatakan anaknya telah dibuat begitu begini. Sial haram jadah punya bapak. Makan hasil pungkok anak!!!

Tujuan AG dan UMNO Jahanam nak bagi Anawar Ibrahim, keluaganya, partinya, parti-parti sekutunya dan penyokong-penyokongnya risau dan tidak boleh bagi tumpuan penuh pada kerja-kerja politik dalam menjatuhkan BN dan UMNO Jahanam.

Mungkin juga AG dan UMNO Jahanam tetap nak mensabitkan Anwar dalam kes ini. Semalam (malam semalam?) aku tertengok TV1 RTM semasa aku mencari saluran-saluran Astro. Kalau tak silap aku rancangannya "Bicara Rakyat" yang moderatornya bernama Syed pelaq apa tak tau. Jemputannya Loyar buruk keling mengaku melayu yang hidung sebesar penumbuk Joe Frazier yang jadi loyar kes MB Perak dulu. Lagi sorang aku tak kenal malaon tu sapa dan dari mana.

Aku tengok semasa si Loyar Keling sedang bercakap yang mungkin dikaitkan dengan rayuan oleh AG dalam kes Anwar. Dia bagi contoh kes MB Perak iaitu katanya di Mahkamah Tinggi hanya sorang hakim yang buat keputusan menyebelahi Nizar. Hakim-hakim Mahkamah Tinggi ni paling junior biasanya umur dalam awal 50an. Manakala Mahkamah Rayuan panel 3 hakim yang lebih berpengalaman dan umur hampir pencen. 

Apabila Nizar merayu ke Mahkamah Persekutuan ada panel 5 hakim yang paling kanan. Katanya lagi takkan hakim lebih pengalaman, lebih tua dan lebih tinggi kedudukan seramai 8 orang itu buat keputusan salah berbanding hakim yang junior. Lepas tu akupun ubah saluran tengok Amitabh Bachan dalam filen Coolie lagi baguih, hidung dia mancung elok tak besar penumbuk macam Loyar Keling tu.

Loyar Hidung Besar

Wah wah pandai Loyar Keling hidung besar ni berhujah. Bagi aku hujah ni adalah petanda awal yang membawa maksud Anawar akan disabitkan bersalah di Mahkamah Rayuan dan jika dirayu pulak oleh Anwar ke Mahkamah Persekutuan, Anwar tetap akan bersalah.

Apabila berlaku kes-kes yang melibatkan UMNO Jahanam aku mempunyai kecenderongan untuk mempercayai bahawa lebih tinggi mahkamah dan lebih kanan dan besar pangkat hakim maka lebih aku tidak mempercayai dan yakin dengan mereka.

Contohnya Hakim Mahkamah Rayuan tentu telah disaring oleh UMNO Jahanam dari Hakim-hakim Mahkamah Tinggi atau Loyar yang boleh berpihak pada mereka. Hakim Mahkamah Persekutuan lagilah...!!! Semoga mereka yang jahat dan tak beramanah ini termasuk Loyar hidung besar dan AG dibakar dalam api Neraka Jahannam.

Jadi, jaga-jagalah Anwar. Jaga-jagalah Wan Azizah . Jaga-jagalah para penyokong Pakatan Rakyat. UMNO Jahanam telah merancang sesuatu dan sekarang mereka akan melaksanakannya. Ini projek besar mereka. Semoga Allah SWT menggagalkan mereka. Dan semoga UMNO Jahanam terus jahanam dan pemimpin-pemimpin jahat semua dipanggang dalam api neraka dan kekal dalamnya.

1 ulasan:

  1. Apa kata hangpa cari saifool tu dan rodok diasungguh, tamat cerita.

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.