Rabu, 25 Julai 2012

PR Janji Nak Kurang Harga Kereta....

Rafizi Ramli kata Pakatan Rakyat akan kurangkan harga kereta jika PR berkuasa nanti dan akan dimasukkan dalam manifesto pilihanraya. Cerita di sini.....


Baguih lah. Bab kereta dan pemilikan kereta ni merupakan satu beban yang dicipta oleh Mamak Mahathir. Puncanya Proton sial. Tapi masa tu Anwar Ibrahimpun terlibat sama dok sokong orang tua tak guna ni. Jadi la ni Anwar kena pikiaq lagu mana nak perbetoi balik apa-apa dasar kerajaan yang herot dan susahkan rakyat.

Bagi aku, bukan saja cukai impot dan duti eksais yang kena dipotong atau dimansuh, Dasar Atomotif Nasional pun kena kaji semula. Cukai jalan macamana? Mesti dikurangkan ke tahap minima. Kerajaan yang baguih tak tekan rakyatnya dengan cukai yang pelik-pelik.

Lagi satu buka pasaranlah. Bukan tugas kerajaan nak tentukan harga kereta. Pengimpot dan pengedar kereta nak bersaing harga lantak depa lah.  Proton kalau nak hidup, hiduplah. Kalau nak mampos tak boleh bersaing biarkan dia mampos! Yang penting rakyat dapat yang terbaik, bukan puaskan hati Mamak Mahathir dan kayakan kroni-kroni bangsatnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.