Isnin, 4 Februari 2013

Syabas Gudang Duit UMNO & Rozali Ismail Barua UMNO

Pemimpin UMNO melalui Kerajaan Persekutuan telah umum untuk bantuan sebanyak RM120juta kepada Syabas untuk mengatasi masalah air di Lembah Klang. Sebelum ni dah berapa ratus juta ringgit diberi pada Syabas.

Sebenarnya Syabas adalah gudang simpan duit UMNO, manakala Rozali Ismail merupakan pemegang amanah dengan komisen jutaan ringgit setahun. Dia barua depa saja.  Gaji, elaun dan bonus bernilai puluhan juta setahun yang Rozali Ismail sapu bukan dia makan sorang. Dia kena pawah dengan hantu raya lain yang akan pulaih teloq dia kalau dia kencing depa. Ada menteri dan orang-orang UMNO tertentu kutip duit bulanan dari Rozali Ismail untuk duit belanja market depa.

Untuk belanja kasaq dan besaq depa guna duit projeklah. Apabila UMNO nak pakai duit Rozali akan bagi duit tu melalui kontraktor dan pembekal Syabas. Kemudian Kerajaan Persekutuan akan 'replenish' semula duit yang diambil dengan peruntukan-peruntukan untuk penggantian paip, pembinaan loji-loji pembersihan air dan lain-lain lagi lah.

Pasai apa Kerajaan Persekutuan kalut nak bagi bantuan kepada Syabas? Sebabnya PRU13 dah terlalu dekat. Duit Syabas mungkin telah dikorek. Duit tu mesti diganti. Cara ganti ialah dengan bagi bantuan untuk Syabas konon untuk kerja-kerja yang akan beri manafaat pada pengguna. Itu semua adalah tipu helah dan auta.

Barua UMNO

1 ulasan:

  1. Hang ni klakaq lah Sheikh. Hang main tabuh jaa suma benda. Meh cheq nk tarbiah sikit. Duit gaji Rozali tu diterima atas kapasiti sebagai pengerusi eksekutif Puncak Niaga. Tgk gaya ang pun mmg tak faham struktur korporat jadi mcm x perlu jaa explain kt org jahil mcm ang.
    RM120 juta tu dah memang padanlah sebab Kerajaan Selangor pi beku kan CAPEX SYABAS. Itu hak depa. Dalam Islam pun dh cakap, duit tu satu amanah. Kerajaan Selangor pegang duit CAPEX, untuk diguna SYABAS nak kasi repair suma paip2 bocoq apa yg ada.
    Sekarang ni sapa punya salah?
    Hang nak kasik blame Rozali tak tentu hala pasai apa? Cuba bawak istighfar sikit kasik tgk org tu punya profile sejarah sebelum ni, kebaikan2 yg dh dibuat.Paling penting anak Melayu peneroka Felda from zero to hero. Hang ada? Tumpang lalu naaa.Bawak2 istighfar sket cheq :-D

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.