Sabtu, 1 Ogos 2009

HARUSSANI TERKUTUK!!!

Oleh sebab Tok Dewa Harussani Zakaria, Mufti Melayu Purba telah menghukum bahawa menentang ISA adalah haram dan sempena dengan Himpunan Mansuhkan Isa pada hari ini Sabtu, 1 Ogos 2009 aku mengutuk dan mencela Harussani sekeras-kerasnya. 

HARUSSANI adalah TERKUTUK!!!

Sahibul Semak-hah Tok Dewa Harussani

Seronok berpeluk berdakap dengan Mamak Pedukang, MB Haram

Mamak Pedukang Huloq Fulus sambil Ambik Berkat Tok Dewa Harussani


Wajah Toya Tok Dewa Harussani Penyebar SMS Palsu



5 ulasan:

  1. tk pikir pulak tok mufti perak ni ISA yg patut difatwakan haram..ntahlah zaman sekarang ni ulama2 kerajaan sibuk nk jaga perut..bkn maslahah umum,keadilan..teringat mufti selangor Allahyarham Dato HjIshak Baharom,seorang berani dan pd akhir hidupnya tiada apa harta beliau..menunjukkan beliau seorang yg menjaga imej agama..seorang mufti yg berani menyatakan yg benar..bile dia kate ratu cantik itu adalah haram pd zaman pemerintahan umno di selangor dia menyatakannya..bkn mcm mufti perak..menikus bila isu2 yg melibatkan agama..rakyat melihat kerenah beliau..jelek..

    BalasPadam
  2. Anonymous said...

    Saya rasa tidak. Hujjah saya dalam artikel saya kuat untuk membuktikan bahawa Harussani ini tidak lain seorang pelacur kepada UMNO.

    Beliau melacurkan agama demi kepentingan peribadi beliau.

    Hujah anda tidak kuat,sila rujuk dalam artikel sama dalam blog Ahmad Awang.

    Harussani diiktiraf sebagai org yg menyedarkan umat Islam ttg murtad sehingga dia tidak dibenarkan berceramah oleh Majlis ugama sesetengah negeri krn pendedahannya dianggap boleh menggugat pihak2 tertentu.

    Ada dia tarik balik statement pasal murtad?

    Harussani banyak keluar statement lawan mahathir,sampai mahathir cuba influence kerajaan Perak buang Harussani tapi gagal.Dia pelacur UMNO ke jugak masa ni?

    Lagi satu,siapa yg kata Anwar tak payah sumpah mubahalah masa Anwar teruk digasak oleh byk pihak lead by DrAsri?Nik Aziz pun mula2 setuju tapi lepas Harussani kata tak payah, Nik Aziz terus keluar statement, ANwar tak payah sumpah mubahalah.

    Adakah Harussani pelacur Anwar masa ni?

    Tulang besi,kau ni mudah lupa, tapi org lain tak lupa.

    Faktor sebenar yg buat TB marah sebab sebelum ni,Harussani adalah satu2nya muftiyg berani berkata menentang arus kerajaan BN tapi dalam soal kerajaan perpaduan,dialah yg menyokong utk jaga maslahah ummah.

    Bapak ayam di sini yang menjual umat islam di Perak untuk disondol,diliwat dan dizina kepada kafir DAP adalah Tulang besi.

    August 1, 2009 6:19 AM

    BalasPadam
  3. Anonymous said...

    Kiri311,

    TIndakan Harussani menjual agama demi menyokong tindakan zalim BN membunuh orang2 Islam yang tidak berdosa.

    Kalau dalam bahasa lembut,saya kata ini bab khilaf.Yg panggil Ibrahim Libya tu syahid tu adalah another extreme end pulak. Takde sapa pun hina puak2 yg panggil as syahid tu sebagai pelacur pas pulak.

    Kita kena faham dari sudut ugama kenapa Harussani berkata Ibrahim Libya tu bughah. Sebagaimana,Anwar Ibrahim pun setuju Ibrahim Libya bughah dan dia tidak pernah tarik balik lagi-lagi minta maaf kepada "mangsa memali" sampai sekarang.

    Ibrahim Libya adalah bughah kerana melawan dan menentang perintah kerajaan untuk menahannya dengan senjata.Jadi, apakah hukumnya dalam sebuah negara Islam, seorg yang menentang dengan senjata pemerintah Islam ini?

    Ingat definisi pemerintahan Islam dalam babul Imarat sangat luas mengikut Sahih Muslim dan ditahkikkan sebagai sahih oleh Imam Hadith Daruqutni dalam Syarah Imam Nawawi, hatta pemimpin yang berhati syaitan,merampas harta dan mencambuk belakang rakyat selagi mana Islam, Rasulullah pesan supaya dengar dan taat.

    Kalau ilmu tu sikit, jgn hina org yg ada ilmu.Kerja mufti buat fatwa,kena baca byk, bukan macam sorg lagi tu.

    August 1, 2009 6:28 AM

    BalasPadam
  4. alang said...

    Adakah ini Islam yg anda perjuangkan? Teruk sgtkah Harussani sehingga tiada sekelumit pun kebaikan pada dirinya sehingga anda gelarkan beliau pelacur UMNO? Sedarkah saudara Harussani merupakan mufti paling lantang dan mengeluarkan fatwa bahasa sure heboh HARAM. Tetapi orang2 seperti anda hanya nampak yg buruk. Ada sesetengah haiwan seperti anda yg membidas, kenapa setelah Perak jatuh semula ke tangan BN Jom Heboh kembali ke Perak? Apa bodoh sgt, tugas beliau mengeluarkan fatwa. Bukannya melakukan penguatkuasaan. Bukankah ketika beliau mengeluarkan fatwa negeri perak ketika itu diperintah oleh BN. Yg bab gambar plak, bukankah sesuatu perbuatan yg menyerupai ataupun kita melakukan sesuatu perkara yg mengikut amalan kafir dianggap HARAM? Kerana ini akan mendatangkan keraguan. Ambik contoh, Aku pi duk angguk2 depan patung Budha. HALAL or HARAM? Aku boleh ckp, aku saja duk ratib depan tu, bukan duk sembah. Ada otak pikiaq. Yg pasal gambar Najib tu. Aku kata ang bodoh ang marah plak. Najib tu blajaq agama tinggi mana? Nizar tu plak bukan tinggi ke ilmu agama dia? hmmm. Manusia menjadi bodoh kerana amalan perkauman,kekitaan dan kepartiaan. Semua bodoh. BN bodoh, PAS pun bodoh. Adil lagi2 la bodoh. DAP pandai. :D

    August 1, 2009 8:51 AM
    Delete

    BalasPadam
  5. Aku saja paste komen. Sebab aku tau, ang bukan reti nak baca komen dalam blog tu ja. Yg ang tau nak komen nak hentam org ja. Sedarlah, semua parti di Malaysia ni tak perfect. Sekrang ni kita sepatutnya bersatu padu untuk menaikkan kembali darjat Islam. Selagi berpolitik kepartian ni jgn harap ISLAM dapat ditegakkan di Malaysia.

    http://samurouh-khilafah.blogspot.com/

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.