Khamis, 27 Ogos 2009

MATANG PASIAQ: HANTU UNDI SAPA......?

Keputusan PRK N11 Matang Pasiaq dah diketahui. Salleh Man pun dah jadi YB, tak berapa hari lagi kalau tak dak halangan, jadi Presiden Majlis Agama Islam Pulau Pinang. Tahniah YB!!! Kerja kuat lagi.....

Banyak analisa keputusan dibuat. Bagi aku kalau PAS buat analisa, depa mesti kata pengundi bukan Islam dah sokong Islam pasai pangkah bulan. PAS dibantu oleh jentera parti yang hebat. Pengundi yakin pada PAS, pimpinan ulamak tak diragui dsbnya. Piraah.... sebenaqnya orang meluat kat UMNO.

UMNO pula macam biasa, kalau kalah mesti salahkan pihak lain. Tapi kali ni depa ada alasan tambahan. Pengundi hantu. Depa pula bising pasai pengundi hantu.

Bab pengundi hantu ni dah jadi tabiat pembangkang. Kalau sebut pembangkang kita terbayang PAS, PKR dan DAP. Tapi kena ingat, di Pulau Pinang  BN dan UMNO adalah pembangkang. Zahid Mossad Hamidi adalah pemimpin pembangkang, sama jugak dengan Ketua Budak Hinguih Melelah UMNO iaitu Khairy Jamaludin. Tu pasai depa yang jaja isu pengundi hantu. BN dan UMNO dah mula latih diri untuk menjadi pembangkang peringkat nasional.

MSK dah buat penilaian untuk PRK Matang Pasiaq ni. Lihat PerakExpress, Permatang Pasir: Penilaian semula. Yang aku tertarik adalah:-

Baik BN atau Pakatan, personaliti calon menjadi kriteria penting untuk menentukan kemenangan. Rakyat, terutamanya pengundi baru melihat kedua-dua Pakatan dan BN, sama saja. Baik dari segi taktik atau strategi. Kalau dulu, Pakatan yang lantang bercakap tentang pengundi hantu, tapi dalam PRK ini, Umno yang bercakap tentang pengundi hantu.

Pelik, mengapa kali ini tak ada sesiapa pun dari Pakatan yang bising tentang pengundi hantu! Sebabnya, dulu pengundi hantu mengundi Umno, sekarang mengundi Pas.

Kalau macam tu...... bukan kata orang biasa...... hantu pun dah pandai pilih parti dan calon. Hantupun dah meluat kat BN dan UMNO Jahanam!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.