Selasa, 20 Oktober 2009

Harussani: Mufti Buta Perut....

Aku memang dah anggap Harussani - Mufti Melayu Purba seorang mufti yang tak buat kerja. Pendek kata makan gaji buta. Kalau dah sentiasa makan gaji buta selama berpuluh tahun, maka seseorang itu akan menjadi "buta perut".

Apabila seorang mufti buta perut, jadilah apa yang telah jadi seperti sekarang ini di Perak. Mufti buta perut tidak melaksanakan kerjanya. Dia tidak mendakwah Sultan dan kaum kerabatnya. Dia tidak menegur ahli politik ganas macam Najib dan Zahid Hamidi serta lain-lain pemimpin Umno Jahanam.

Apa yang mufti buta perut buat adalah untuk mengecop halal semua perbuatan dan tingkah laku golongan istana dan pemimpin Umno Jahanam. Mufti buta perut juga suka mengumpulkan anugerah, bintang kehormatan dan ijazah doktor kehormat. Lebih buta perut apabila utamakan agenda ketuanan Melayu dari Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.