Isnin, 19 Oktober 2009

Pasai Apa Kerajaan Pakatan Rakyat Perak Jatuh?

Pasai apa Kerajaan Pakatan Rakyat Perak jatuh? Jawapan bodohnya ialah 3 ekor ADUN telah terima sumpahan untuk jadi katak, iaitu Jamaluddin, Kapt (Bodoh) Osman Jailu dan Hee. Tapi sebenaqnya hanya sedikit dari plot cerita saja.

Ada lagi sebab musababnya seperti yang ditulis oleh Raja Petra Kamarudin dalam Malaysia Today dalam ruangan Corridors of Power yang bertajuk "Why the Pakatan Rakyat government was brought down in Perak"

Bila aku baca, timbui satu nama yang tak sangkut pun sebagai anggota keluarga Sultan Perak samada anak, menantu atau apa saja. Dia ni hanya orang bergelaq saja. Pecacai istanalah tu....... Nama yang dimaksudkan adalah Mohamed Khair Johari Hj Osman. Kalau tak silap gelarannya "Toh Ratna Sakti".

Dia memang ada kesaktian. Mamat nama Khair ini tak terkenal. Tapi Pengarah-pengarah Jabatan banyak kenai dia. Dia selalu minta projek kat depa guna nama Sultan.  Aku dengaq dia dapat projek sampai puluhan juta ringgit. Tapi banyaknya kena gagal, tak siap. Tanya orang Seri Iskandar dan Bota...... depa akan kata dia orang PAS dan kamcing dengan bekaih calon PAS Ustaz Ismi.....

Oleh sebab dia ni orang PAS dan dipercayai oleh Sultan, maka Sultan gunakan dia untuk berurusan minta tanah 600 ekar (yang ada amang) kat MB Nizar. Kalau tak percaya tanyalah pihak-pihak PKNP dan Pengarah Tanah & Galian Perak..... depa boleh cerita dari A to Z.

Lain-lain cerita akan aku muatkan selepaih agen-agen aku balik bagi laporan berkenaan individu ini. 

1 ulasan:

  1. bukan kerana tiga ekor tu jadi katak. tapi sebab adun pakatan rayat semuanya monyet... rakyat dah tahu kemoyetan dan kebodohan mereka.

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.