Sabtu, 13 Februari 2010

DEPA KATA MISBAHUL MUNIR PUN.....

Banyak kali jugak bila ada isu timbui yang melibatkan PAS dan kepimpinan tertinggi, Misbahul Munir Masduki akan melatah dan diapun ikut rentak pihak yang dikondemnya. Kalau pihak itu memaki Hj Hadi dia akan maki balik. Lihat sini. Diapun dua kali lima.

Tapi Misbahpun ada kelemahan. Kelemahan dia diketahui semasa dan selepas Ir Nizar jadi MB Perak.

Depa kata.... bukan aku kata..... depa tu adalah golongan PAS yang masa Nizar jadi MB, depa tak hampiaq pun kat Bangunan Perak Darul Ridzuan. Kalau Nizar pi ceramah depa tetap dudok dengaq di tempat orang awam. Kalau diminta bantuan depa bagi bantuan. Depa ni golongan "ghebuih tak empok" yang ada prinsip perjuangan. Lepaih rampasan kuasa, kalau ada perhimpunan dan tunjuk perasaan depa tetap ada.

Sekali tu salah sorang depa ni bersembang dengan aku.

Nak tau depa kata apa "Ada jugak perangai UMNO dalam PAS..... minta itu ini... ada yang dapat"

"Sapa? Dapat apa?" tak aku buat-buat bodoh.

"Alaah.... orang kita la... depapun 2X 5 dengan orang UMNO Celaka tu.... malu kat DAP".

"Sapa dia sebenaqnya?" aku asak soalan.

"Ni si#$%^&, si*^%$#, si ustaz $+-*&&, si*##^@." dia sebut nama pemimpin PAS negeri sorang-sorang, tak dakpun nama jenis Ngeh, Ngah, Siva, Mutu, Ah Seng dan Ah Guan.

"Depa dapat ==--=, depa banyak duit. Misbahpun dapat jugak...... dia dah beli @#^%$ tapi pakai nama proksi" dia terus buka rahsia.

"Aku agak yang Zamry Mamak nak dedah tu pasai ni lah.... tapi sebodo-bodo Zamry dia tau pikiaq jugak.... tak dak eviden, kalau ada dah lama dah" sambungnya

"Aku masuk PAS pasai Islam... aku lawan UMNO pasai Islam dengan perkara-perkara macam nilah" kata depa lagi.

"Betoika?" tanya aku "Betoila....!!! Hang ingat aku reka ceritaka?"

"kalau aku tulih dalam blog?" sakat aku

"Hang tulih la... aku heran apa.... kalau hang kena saman.... pangge aku jadi saksi.... aku boleh bawak berlambak saksi..." katanya dengan konfiden.

ITU adalah sebahagian dari bahan bualan aku dengan depa ni. Aku tulih apa yang aku ingat. Aku tak tambah ajinomoto. Perkurang masin tu adalah...... Kalau tulih betoi-betoi yang depa kata akupun tak sanggup, macam depa kata kat UMNO.

1 ulasan:

  1. Tiada bolih manghantar komen kapa blog dia (Misbah). Dia penakut!!

    BalasPadam

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.