Selasa, 10 November 2009

NI DIA PERSEPSINYA....

Kalau lihat blog dia siap bagi kuliah bertajuk Mengurus Persepsi Vol 1 dan Vol 2.

Wow!!! Hebat!!! Bravo Syeikh!!! Ada banyak volume pulak tu. Boleh jadi bervolume2 macam kitab Bahrul Mazi karya Syeikh Idris al-Marbawi kot. Diulang, Syeikh Idris al-Marbawi BUKAN Syeikh Idris Ahmad yang lagi satu tu!! Syeikh Tantawi KP PAS ni tau kah apa yang dia tulih!!!

Kalau ini yang dijadikan bahan usrah oleh Pemuda PAS..... kesian tak ke manalah PAS.... habislah.... pocik!! Persepsi penyokong dan orang ramai takkan berubah jika tiada perubahan berlaku untuk mengubah persepsi.

Aku nak bagi taulah sama Syeikh Tantawi dalam bahasa yang mudah ada beberapa persepsi penyokong, pengundi dan orang ramai pada pimpinan dan PAS itu:-

1.  Kepimpinan Ulamak - yang diagong-agongkan itu telah menjadi KUBU ULAMAK dalam PAS. Hanya ulamak saja yang memimpin biarpun kurang cerdik dan orang lain hanyalah pengikut walaupun bijak. Maksudnya ulamak jadi gemala yang lain biri-biri yang boleh dihambat, pukul, kurung, jual dan disembelih. Ulamak pun guna kaedah 'freemason' dalam promote, menaik dan melindungi rakan-rakan mereka dalam parti.

2.  Ulamak dalam PAS pun kuat menipu dan cakap bohong. Bila timbul isu nafi.. nafi... nafi tapi bila dah terbukti baru mengaku. Cari alasan untuk betulkan penipuan. Kan ka tipu dan bohong itu adalah sifat keji orang munafiq.

3.  Ulamak PAS dok cerita Islam... Islam.. Islam... tapi tindakan, perbuatan dan cakap macam jahiliyah dan assobiyah.

4.  Ulamak PAS menjadikan wala', kepentingan jamaah, ayat Quran dan Hadis sebagai senjata untuk melawan dan menekan penentangan dan kritikan biarpun ulamak yang bersalah.

5. Asas Islam itu Amar Makruf Nahi Mungkar. Tapi ulamak PAS akan diamkan diri jika kemungkaran berlaku di kalangan mereka. Itu Syeikh Tantawi fikir sendiri, aku tak boleh bagi contoh nanti jadi macam ni.

6.  PAS serupa UMNO jugak... Depan orang Melayu cerita Islam dan Melayu tapi depan Bukan Islam cerita lain. Lupa pada Allah apabila UMNO teruk kononnya Melayu lemah Islampun lemah. Harap serban besar bakul iman?

7.  PAS bertindak tidak ikut Islam sebab cuba memecah perjanjian. Contoh pengundi undi PAS, PKR dan DAP tapi bila nak tubuh kerajaan di Perak dan Selangor ada pemimpin yang disukai ulamak yang nak kianati pengundi. Nasib baik ada BA'IAH, kalau tak Hassan Ali dah menjadi Ibrahim Ali dengan wang berrrrrjuta-juta (tak kurang dari 10 juta - kan ka dia dah bagi tau nilai minimanya) 

Itulah sedikit PERSEPSI ahli, penyokong, pengundi dan orang ramai terhadap PAS dan ULAMAK nya. Kalau Syeikh Tantawi nak kata fitnah, idea bodoh, tak kena mengena dengan dia, itu Syeikh Tantawi punya hal. 

1 ulasan:

Sapa-sapa nak komen boleh komen. Tapi Haji Lee Copper tak bertanggungjawab atas komen-komen anda. Apabila anda komen bermakna anda yang bertanggungjawab dan sanggup terima akibat dari komen anda.